Area fausta je specializované pracoviště pro asistovaný styk rodičů s dětmi, poradenství a provázení v náročných rodinných situacích.
Služby poskytujeme jak ve všední dny dopoledne i odpoledne, tak o víkendech, dnech pracovního volna a státních svátcích. Vždy záleží na konkrétní dohodě s klienty a aktuální kapacitě asistujících pracovnic.
Objednávejte se ve všední dny, od pondělí do pátku od 9.00 do 18.00 nebo emailem.
Pokud nezvedáme telefon, pracujeme s jinými klienty. Vždy voláme zpět na nepřijaté hovory.
Nabízíme též možnost konzultací on-line (WhatsApp, Zoom, GoogleMeet). I na telefonickou konzultaci je třeba se objednat a je třeba ji předem uhradit platbou na účet.
Poradenství
Rozvod manželství nebo rozchod partnerů je velmi náročná životní situace.
Některá z našich konzultantek vám může pomoci tímto obdobím projít s podporou, rozejít se důstojně tak, aby bylo možné se i dále potkat, pozdravit, hovořit spolu o společných dětech.
Pomůžeme vám také se zorientovat v procesu rozvodu z hlediska jeho sociálně-právních aspektů.
Specializujeme se i na přípravu dohod o budoucí úpravě výchovy a výživy dětí, o formách komunikace a o dalších důležitých oblastech vašeho života.
Našim klientům pomáháme vyjasnit si řadu otázek a témat, která s rozchodem souvisí.
Například:
- jak a kdy říct dětem, že se rozcházíme a jak jim pomoci se vyrovnat se vzniklou situací
- co rozvod/rozchod obnáší po právní stránce
- zda setrvávat v nefunkčním manželství/vztahu kvůli dětem
- co lze udělat proto, aby všichni zúčastnění zvládli rozchod co nejlépe
- jak zvládnout příchod nových partnerů
- jak být “třetím (nevlastním) rodičem”
V rámci poradenství s námi můžete konzultovat i mnoho dalších témat.
Cílem je zmapování situace a hledání vhodných prostředků k jejímu řešení. Společně probereme všechny aspekty vašeho příběhu a budeme se snažit pro vás najít to nejlepší.
Spolupracujeme s řadou dalších odborníků a odbornic, jejichž služby vám můžeme zprostředkovat.
Pracujeme s jednotlivci i páry.
K návštěvě není třeba doporučení. Chcete-li, můžete vystupovat anonymně. Konzultace je jsou hrazeny dle platného ceníku
Asistovaný kontakt rodičů (prarodičů atd.) s dětmi
V některých případech je třeba přítomnost další osoby u kontaktu dětí s rodičem, který je nemá ve své péči. Jedná se například o situace, kdy jeden z rodičů (příp. rodinných příslušníků) neměl s dítětem kontakt delší dobu, v případech, kdy probíhá soudní spor o výchovu a výživu dítěte, ev. trestní řízení, nebo v dalších případech, kdy asistovaný kontakt nařídí soud nebo doporučí orgán sociálně právní ochrany.
Asistované kontakty probíhají jednak na našem pracovišti, které je vybavené tak, aby vyhovovalo dětem i rodičům, ale je i možné realizovat asistovaný kontakt v terénu (park, ZOO, dětské divadélko, dětský koutek, hřiště, bazén či aquapark, místo bydliště rodiče, návštěva u prarodičů….).
Z asistovaného kontaktu se zhotovuje zpráva o průběhu, která je zpoplatněna dle aktuálního ceníku. Zprávy vyhotovujeme po dohodě s klientem, nejpozději do sedmi pracovních dnů od poskytnutí služby.
Zpráva je k dispozici oběma rodičům, bez ohledu na to, kdo naše služby hradí. Na vyžádání zprávy zasíláme soudu, OSPODu a Policii ČR. Dalším subjektům musí zprávy poskytnout rodiče.
Asistované předávání dítěte (dětí) ke kontaktu s druhým rodičem či jiným rodinným příslušníkem
Předávání dítěte ke kontaktu s druhým rodičem může být náročné pro všechny zúčastněné. Přítomnost další osoby může dle našich zkušeností situaci zklidnit.
Máme zkušenost i se zprostředkováním kontaktu dětí a prarodičů nebo dětí a jejich sourozenců, žijících v jiné rodině.
Předávání je možné realizovat na našem pracovišti nebo v terénu (v místě bydliště rodiče, na místě předem domluveném rodiči). O průběhu předávání dítěte vyhotovujeme zprávu nejpozději do sedmi pracovních dnů od poskytnutí služby.
V některých případech rodič, který má dítě předat, není doma, předává dítě se zpožděním, nepřipravené či nevybavené, zpochybňuje či popírá požadavky či připomínky druhého rodiče. I tyto situace můžeme popisovat ve zprávách z monitorování předávání.
Podle našich zkušeností je lepší, aby druhý rodič o monitorování předávání věděl předem. Při úvodní konzultaci předáváme informace pro druhého rodiče a je na klientovi, jakou formou a zdali mu je dodá. My sami druhého rodiče nekontaktujeme.
Před začátkem monitorování předávání se asistující pracovnice vždy představí, předá druhému rodiči kontakt a nabídne mu, aby se objednal na úvodní schůzku.
Úvodní konzultace k asistovanému předávání a asistovaným kontaktům
Úvodní konzultace k AP/AK je podmínkou zahájení spolupráce.
Úvodní konzultace k AP/AK vede Mgr. Magdaléna Skřivánková, úvodní konzultace k AP/AK v jiném jazyce vede pověřená pracovnice dle vybraného komunikačního jazyka.
Aktuálně můžeme nabídnout angličtinu, němčinu, po dohodě i ruštinu či rumunštinu.
Na první setkání je tedy třeba se objednat. Vyjasníme si vaši zakázku, představy o tom, co si přejete a o tom, co skutečně poskytujeme. Domluvíme se též na frekvenci našich kontaktů a na způsobu úhrady (kdo z rodičů bude služby platit atd.)
Schůzku je možné si domluvit e-mailem nebo telefonicky (viz sekce Kontakt).
Někdy se stává, že není moc jasné, co by mohlo pomoci vaši situaci usnadnit. I k tomu slouží úvodní pohovor. Společně probereme všechny aspekty vašeho příběhu a budeme se snažit pro vás najít to nejlepší. Může se stát, že vás odkážeme na jiné odborníky či odbornice, spolupráci odložíme nebo nedoporučíme.