Area fausta je specializované pracoviště pro asistovaný styk rodičů s dětmi, poradenství a provázení v náročných rodinných situacích.
Služby poskytujeme jak ve všední dny dopoledne i odpoledne, tak o víkendech, dnech pracovního volna a státních svátcích. Vždy záleží na konkrétní dohodě s klienty a aktuální kapacitě konzultantek.
Objednávejte se však ve všední dny Po-Pá: 9-18. (viz kontakt)
Mimo osobních konzultací nabízíme také telefonické a on-line (skype, meet, zoom) konzultace.
I na telefonickou konzultaci je třeba se objednat a je třeba ji předem uhradit platbou na účet.
Poradenství
Rozvod manželství nebo rozchod partnerů je velmi náročná životní situace.
Některá z našich konzultantek vám může pomoci tímto obdobím projít s podporou, rozejít se důstojně tak, aby bylo možné se i dále potkat, pozdravit, hovořit spolu o vašich dětech.
Pomůžeme vám také se zorientovat v procesu rozvodu z hlediska jeho sociálně-právních aspektů.
Specializujeme se i na přípravu dohod o budoucí úpravě výchovy a výživy dětí, o formách komunikace a o dalších důležitých oblastech vašeho života.
Našim klientům pomáháme vyjasnit si řadu otázek a témat, která s rozchodem souvisí. Například:
- jak a kdy říct dětem, že se rozcházíme a jak jim pomoci se vyrovnat se vzniklou situací
- co rozvod/rozchod obnáší po právní stránce
- zda setrvávat v nefunkčním manželství/vztahu kvůli dětem
- co lze udělat proto, aby všichni zúčastnění zvládli rozchod co nejlépe
- jak zvládnout příchod nových partnerů
- jak být “třetím (nevlastním) rodičem”
V rámci poradenství s námi můžete konzultovat i mnoho dalších témat.
Cílem je zmapování situace a hledání vhodných prostředků k jejímu řešení. Společně probereme všechny aspekty vašeho příběhu a budeme se snažit pro vás najít to nejlepší.
Spolupracujeme s řadou dalších odborníků, jejichž služby vám můžeme zprostředkovat.
Pracujeme s jednotlivci i páry.
K návštěvě není třeba doporučení.
Chcete-li, můžete vystupovat anonymně.
Konzultace je jsou hrazeny dle platného ceníku
Asistovaný styk rodičů s dětmi
V některých případech je třeba přítomnost další osoby u kontaktu dětí s rodičem, který je nemá ve své péči. Jedná se například o situace, kdy jeden z rodičů (příp. rodinných příslušníků) neměl s dítětem kontakt delší dobu, v případech, kdy probíhá soudní spor o výchovu a výživu dítěte, ev. trestní řízení, nebo v dalších případech, kdy asistovaný styk nařídí soud nebo doporučí orgán sociálně právní ochrany.
Asistované styky probíhají jednak na našem pracovišti, které je vybavené tak, aby vyhovovalo dětem i rodičům, ale je i možné realizovat asistovaný styk v terénu (park, ZOO, dětské divadélko, dětský koutek, hřiště, místo bydliště rodiče, návštěva u prarodičů….).
Z asistovaného styku se zhotovuje zpráva o průběhu, která je zpoplatněna dle aktuálního ceníku. Zprávy vyhotovujeme na základě domluvy (žádosti) s klientem, vždy pak do sedmi pracovních dnů od realizace služby.
Asistované předávání dítěte (dětí) ke styku s druhým rodičem či jiným rodinným příslušníkem
Předávání dítěte ke kontaktu s druhým rodičem může být náročné pro všechny zúčastněné. Přítomnost další osoby může dle našich zkušeností situaci zklidnit. Předávání je možné realizovat na našem pracovišti nebo v terénu (v místě bydliště rodiče, na místě předem domluveném rodiči). O průběhu předávání dítěte vyhotovujeme zprávu (do sedmi pracovních dnů od realizace služby).
Podle našich zkušeností je lepší, aby druhý rodič o monitorování předávání věděl předem. Při úvodní konzultaci předáváme informace pro druhého rodiče a je na klientovi, jakou formou a zdali mu je dodá.
Před začátkem monitorování předávání se náš konzultant/konzultantka vždy představí, předá druhému rodiči kontakt a nabídne mu, aby se objednal na úvodní schůzku.
Úvodní konzultace k asistovanému předávání a stykům
Právě úvodní konzultace k AP/AS je podmínkou započetí spolupráce.
Úvodní konzultace k AP/AS vede Mgr. Magdaléna Skřivánková, úvodní konzultace k AP/AS v angličtině vede Marta Fišerová, MSc.
Na první setkání je tedy třeba se objednat. Vyjasníme si vaši zakázku, představy o tom, co si přejete a o tom, co skutečně poskytujeme. Domluvíme se též na frekvenci našich kontaktů a na způsobu úhrady (kdo z rodičů bude služby platit atd.)
Schůzku je možné si domluvit e-mailem nebo telefonicky (viz sekce Kontakt).
Někdy se stává, že vlastně není moc jasné, co by mohlo pomoci vaši situaci usnadnit. I k tomu slouží úvodní pohovor. Společně probereme všechny aspekty vašeho příběhu a budeme se snažit pro vás najít to nejlepší. Může se stát, že vás odkážeme na jiné odborníky či odbornice, spolupráci odložíme nebo nedoporučíme.
Jak vypadá úvodní konzultace k AP/AS?
- trvá 50 minut
- probíhá v naší kanceláři, případně on-line v domluveném čase
- vyjasníme si vaše představy a informujeme vás o našich službách
- předáme informace pro druhého rodiče. Druhého rodiče sami nekontaktujeme, ale jsme rádi, pokud se můžeme sejít i s ním individuálně. Dle našich zkušeností je poté spolupráce přínosnější.
- někdy je důležité hovořit i s dětmi, zejména pokud jsou ve věku, kdy mají potřebu se k věci také vyjádřit. Tuto schůzku domlouváme poté s rodičem, který má děti ve své péči a při úvodní konzultaci je také domluveno, kdo službu uhradí.